Sunde snacks

Næsten alle mennesker elsker en god snack. Desværre går alt for mange mennesker og spiser usunde snacks i løbet af dagen, og det kan være en sikker vej til overvægt. Herunder får du ideer til 7 forskellige sunde snacks. Skift slik, chips og småkager ud med sunde snacks som for eksempel en protein kage (læs mere herunder).

1. Protein Muffins

Normalt forbinder du måske ordet muffin med en usund kage. Men det danske firma BodyLab har lavet en super nem og ikke mindst sund version (kan købes her). Du kan købe energireduceret shake ’n’ bake muffinpulver med højt indhold af protein og reduceret indhold af kulhydrat og fedt – perfekt til at stille den lille sult, og så smager det dejligt. De fås i to versioner: chokolade og hindbær.

2. Popcorn

En lille portion popcorn er faktisk en sund måde at tilfredsstille den lille sult. Der er fibre i popcorn som gør at du føler dig mæt i længere tid. Popcorn fylder også meget i forhold til antallet af kalorier, og det betyder at du faktisk kan spise større portioner uden at få for meget. Husk bare at det skal være naturlige popcorn du selv popper, og uden smør og fedt.

3. Kikærter

De er billige, smager godt og praktiske. Kikærter indeholder fibre, jern og vitamin B. Det smarte ved kikærter som sunde snacks er at du nemt kan forberede en kæmpe portion og derefter opbevare dem på køl. Du kan faktisk også riste kikærter og få en endnu mere lækker snack (læs her hvordan).

4. Mandler og græskar frø

Nødder og frø bliver ofte skældt ud på grund af deres høje indhold af fedt og kalorier. Men hvis bare man husker at kontrollere størrelsen på portionen, så er nødder og frø faktisk gode snacks. Det er nemlig det sunde fedt, som man finder i nødder og frø. De er også rige på fibre, proteiner og antioxidanter. Husk bare at vælg dem uden salt.

5. Müsli

Helt almindeligt müsli uden chokolade og tilsat sukker er faktisk en sund snack. Spis det uden mælk eller andet på – så kan du også nemt have det med på farten (fx på jobbet). Müsli er en sund snack, da den indeholder nødder, havregryn og andre mættende og naturlige ingredienser.

6. Tropemix

Tropemix kalder jeg de små poser som indeholder en blanding af nødder og tørrede bær. Det minder lidt om müsli men kommer i små poser, som er nemme at have med. Husk bare at holde øje med portionsstørrelserne. Der er mange kalorier i, men det er en sund slags snack.

7. Grøntsager

Skær dine favorit grøntsager i skiver og server dem evt. med en fedtfattig dip (fx yoghurt). Det kan være broccoli, gulerødder, peberfrugter eller agurker. Det er også nemt at opbevare dem i køleskabet, så du kan forberede en stor portion der holder flere dage.

0 kommentarer… add one

Skriv en kommentar

Read more:
Tab dig ved at spise protein og undgå salt

Før i tiden hed det sig at man kunne tabe sig ti pund på 30 dage hvis man spiste en...

Close